ÖĞRETİCİ SPOR OKULU Tel : (0212) 521 64 75 KARATE DERSLERİMİZ İÇİN BİLGİ ALIN NİNJUTSU DERSLERİMİZ DEVAM ETMEKTEDİR Designed By Ardem Kemal Çalışmalarınız sırasında ölesiye ciddi olmalısınız. Bunu söylerken mümkün mertebe gayretli ve samimi olarak ciddi olmanız gerektiğini kastetmiyorum. Kastettiğim otururken,yürürken,ayakta dururken veya kollarınızı kaldırdığınızda yani her zaman için karşınızda rakibiniz varmış gibi düşünmelisiniz. ’ GİCHİN FUNAKOSHİ SHOTOKAN KARATENİN KURUCUSU.............................. ''KARATE SICAK SU GİBİDİR, EĞER ISIYI SÜREKLİ VERMEZSEN, TEKRAR SOĞUK SUYA DÖNER''
   
  ÖĞRETİCİ SPOR OKULU
  Karate Müsabaka Kuralları
 
Not:Müsabaka kuralları WKF ve EKF nin zaman zaman değişimine uğramaktadır,bunun için gerekli ekleri en sonda verdim .Ulaşabildiğimiz en son yazılı kurallar bunlardır.Yararlı olması dileğiyle.
                                 Kemal..
 
KARATE OYUN KURALLARI
( 2008-04-21 )
KARATE OYUN KURALLARI
 
KUMITE KURALLARI

MADDE - 1 = MÜSABAKA ALANI
MADDE - 2 = RESMİ KIYAFET
MADDE - 3 = MÜSABAKALARIN ORGANİZASYONU
MADDE - 4 = HAKEM EKİBİ
MADDE - 5 = MAÇIN SÜRESİ
MADDE - 6 = SKOR
MADDE - 7 = KARAR VERME KRİTERLERİ
MADDE - 8 = YASAKLANMIŞ DAVRANIŞLAR
MADDE - 9 = CEZALAR
MADDE -10 = MÜSABAKALARDA YARALANMA VE KAZALAR
MADDE -11 = RESMİ İTİRAZ
MADDE -12 = HAKEM KOMİSYONU GÖREV VE YETKİLERİ
MADDE -13 = MÜSABAKALARIN BAŞLANGICI, ASKIYA ALINMASI VE SONU

KATA KURALLARI

MADDE -1 = KATA MÜSABAKA ALANI
MADDE -2 = RESMİ KIYAFET
MADDE -3 = KATA MÜSABAKALARININ ORGANİZASYONU
MADDE -4 = HAKEM PANELİ
MADDE -5 = KARAR VERME KRİTERLERİ
MADDE -6 = MAÇLARIN İŞLETİMİ

EKLER

EK-1 TERİMLER SÖZLÜĞÜ (TERMİNOLOJİ)
EK-2 JESTLER VE BAYRAK İŞARETLERİ
EK-3 SKOR TUTUCULARIN İŞARETLERİ
EK-4 MÜSABAKA ALANININ GÖRÜNÜŞÜ
EK-5 W.K.F ZORUNLU ( SHITEI ) KATA LİSTESİ
EK-6 WKF (DUNYA KARATE FEDERASYONU)ANA KATA LISTESI
 
 
KUMITE KURALLARI - MÜSABAKA ALANI

1- Müsabaka alanı düz ve tehlikesiz olmalıdır.     

2- Müsabaka alanı (dış kenardan ölçülmüş olarak) 8 metre kenarları ve güvenlik bölgesi olarak tüm kenarlarına iki metrelik ilave bir alan olmalıdır. Her bir kenardan iki metrelik açık bir güvenlik bölgesi olmalıdır. Alan zemin seviyesinden bir metre yukarıya yükseltilebilir. Yükseltilmiş platformun bir kenarı her iki güvenlik bölgesini ve emniyet bölgesini kapsayacak şekilde en azından 12 metre olarak ölçülmelidir.

3- Orta Hakemin duruşu için müsabaka alanını merkezinden iki metrede yarım metrelik biz çizgi çizilmelidir.

4- Orta Hakem çizgisinin sağ açısında her biri bir metre uzunluğunda iki paralel çizgi, müsabıkların duruşu için müsabaka alanının merkezinden bir buçuk metre mesafede çizilmelidir. 

5- Yardımcı hakemler güvenlik bölgesinde oturacaklar, birisi direk olarak orta hakemle karşılıklı, diğerleri her müsabıkların arkasında ve Orta Hakeme doğru bir metre mesafede oturacaklardır. Her biri kırmızı ve mavi bayraklarla donatılacaktır. 

6- Arbitrator Orta Hakemin solunda ve arkasında güvenlik bölgesinin dışında, küçük bir masada oturacaktır. Arbitratör kırmızı bir bayrak ve düdükle donatılacaktır. 

7- Skor gözlemleyici, skor tutucu ve zaman tutucunun arasında resmi skor masasında oturacaktır.       

8- Bir metrelik sınır, minder alanının  sonunda farklı bir renkte belirtilmelidir.




Karate Müsabaka Alanı Ölçüleri


AÇIKLAMA


I- Güvenlik bölgesinin dış kısmının bir metre içinde ilan panoları duvarları ve benzeri olmayacaktır. 

II- Kullanılan minderler zemine konulduğunda kaygan olmayan türden olacak. Karate hareketleri aktif hareketler olduğundan judo minderleri gibi kalın olmayacaktır. Orta Hakem müsabaka sırasında minderlerin girinti ve çıkıntılarının kazaya veya yaralanmaya sebep olmaması için gerekli önlemleri alır.

III- Minderler WKF onaylı olmalıdır
 
KUMITE KURALLARI - RESMİ KIYAFET

1- Müsabıklar ve antrenörleri burada belirtilen resmi üniformaları giymelidirler.    

2- Hakem komitesi bu kurala uymayan herhangi bir resmi görevli yada müsabıkı ihraç edebilir.

HAKEMLER
1- Orta hakemler ve yardımcı hakemler hakem komitesi tarafından açıklanmış kıyafetleri giyerler. Bu kıyafet müsabakalarda ve kurslarda giyilir.

2- Resmi üniforma şu şekildedir: 2 gümüş düğmeli donanma mavisi blazer ceket, kısa kollu beyaz gömlek, iğnesiz resmi kravat, düz açık gri pantolon (duble parça olmayacak), düz koyu mavi yada siyah çoraplar ve müsabaka alanında kullanılabilecek siyah ayakkabı. Bayan orta hakemler ve yardımcı hakemler saç tokası takabilirler.

MÜSABIKLAR

1- Müsabıklar beyaz markasız karate-gi giymelidirler. Yalnızca ülkenin ulusal amblemi yada bayrağı takılabilir. Bu ceketin sol göğüs kısmında olmalı ve 10 cm.lik ölçüyü aşmamalıdır (100 mm’e 100 mm). Yalnızca elbisenin orijinal üreticisi gösterilebilir. Bu markalar normal olarak ceketin sağ alt kısmında ve pantolonun bel kısmında olmalıdır. İlaveten sırta takılmak üzere organizasyon komitesi tarafından verilecek bir numara takılabilir. Müsabıklardan birisi kırmızı kemer, diğeri mavi kemer takacaktır. Kırmızı ve mavi kemerler 5 cm. genişliğinde ve her bir kenarı 15 cm.ye kadar olmalıdır.

2- Paragraf 1’e bağlı kalarak, Yönetim Kurulunca onaylanmış sponsorların markaları yada özel armalarının takılmasına izin verilebilir.

3- Ceket kemer bele bağlandığında kalçaları kaplayacak minimum uzunlukta olmalıdır. Fakat bu uzunluk 45 cm.i geçmemelidir. Bayan müsabıklar karate ceketinin altında beyaz bir düz tişört giyebilirler.

4- Ceket kollarının maksimum uzunluğu el bileğini geçmemelidir. Ceket kolları yuvarlanmamalıdır.

5- Müsabıklar saçlarını temiz tutmalı ve saçlar kısa olmalıdır. Baş bandı (Hachimaki) katılmayacaktır. Orta hakem müsabıkların saçlarının temiz olmadığı yada yeterince kısa olmadığına kanaat getirirse müsabıkı maçtan ihraç edebilir. Kumite maçlarında metal saç tokalarına izin verilmez. Kata müsabakasında saç tokalarına izin verilebilir.

6- Rakiplerinin yaralanmasına sebep olmaması için müsabıklar uzun tırnak bırakmayacaklar ve ellerine veya saçlarına metal eşya takmayacaklardır. Metal dişlerin kullanımı Resmi Doktor yada Orta hakem tarafından onaylanacaktır. Müsabık herhangi bir yaralanma için tüm sorumluluğu kabul eder.

7- Müsabıklardan birisinin kırmızı, diğerinin mavi olmak üzere, WKF onaylı elliği giymesi zorunludur.

8- Dişlik koruyucusu zorunludur.

9- Yumuşak baldır koruyucuların kullanımı serbesttir. Baldır/ayak üstü koruyucuları yasaktır.

10- Gözlükler yasaktır. Yumuşak kontak lensler müsabıkların kendi risklerini göze alması kaydı ile giyilebilir.

11- Yetkisiz aksesuar yada kıyafetlerin giyilmesi yasaktır. Bayanlar, göğüs koruyucusu gibi ilave koruyucu aksesuarı giyebilirler.

12- Tüm koruyucu ekipmanlar W.K.F. tarafından onaylanmalıdır.

13- Yaralanma sebebi ile kullanılan bandaj, el sargısı gibi ekipmanlar Resmi doktorun ve Orta hakemin onayı ile takılabilir.

ANTRENÖRLER

1- Antrenör turnuva esnasında resmi kimliği ve eşortmanı ile dolaşacaktır.

AÇIKLAMA

I- Müsabık tek bir kemer beline takmalıdır. Bu kemer AKA için kırmızı, AO için mavi olmalıdır. Dereceyi gösteren kemerler müsabaka esnasında takılmayacaktır.

II- Dişlik koruyucuları uygun şekilde yerleştirilmelidir. Hareketli plastik kasık koruyucularına izin verilmez ve bunları giyen kişiler cezalandırılır.

III- Türban yada başörtüsü gibi dinsel nedenlerle giyilmesi gereken ekipmanlar olabilir. Kendi dinsel özellikleri sebebi ile bunu giymek isteyen kişiler turnuva öncesinde Hakem Komitesine müracaat edeceklerdir. Hakem Komitesi başvuruyu değerlendirecektir.

IV- Eğer bir müsabık uygunsuz bir kıyafetle gelmişse, hemen diskalifiye edilmeyecek, bir dakikalık müsaade tanınacaktır.

V- Eğer Hakem komitesi kabul ederse, Hakemlerin ceketlerini çıkarmasına izin verilebilir.
 
KUMITE KURALLARI - MÜSABAKALARIN ORGANİZASYONU

1- Bir karate turnuvası, kumite müsabakası yada kata müsabakasını kapsar. Kumite müsabakası takım ve ferdi olarak uygulanır. Ferdi maç kendi arasında kilo kategorilerine ve açık kategoriye ayrılır. Kilo bölümleri maçlara ayrılmıştır. “Maç” terimi aynı zamanda takım üyeleri arasındaki ferdi kumite müsabakalarını da içerir.

2- Hiç bir müsabık ferdi bir maçta diğeri ile yer değiştiremez.

3- Ferdi müsabıklar yada takımlar, çağrıldıklarında hazır bulunmazlarsa diskalifiye edilirler. (KIKEN)

4- Takım maçlarında, her takım yarışacak müsabıkların tamamını çıkarmak zorundadır. Erkek Takımlar bir roundda dövüşecek 5 asil üye ile 2 yedek üyeden, bayan takımlar ise bir roundda dövüşecek 3 üye ile 1 yedek üyeden oluşur.

5- Müsabıklar tüm takımların üyesidirler.

6- Her maçtan önce bir takım temsilcisiz resmi masaya gelir, dövüşecek takım üyelerinin isimlerini ve sırasını belirleyen bir listeyi verir. Katılanlar tam 7 üyeden yada 4 üyeden oluşur ve dövüş sırası her bir roundda değişir. Liste verildikten sonra round bitene kadar değiştirilemez.

7- Rounddan önce yazılı istek olmaksızın dövüş sırasını takımın bir üyesi yada antrenörü değiştirirse takım diskalifiye edilir.

AÇIKLAMA

I- Bir round, bir müsabakada finalistlerin kimliklerinin belirlenmesi anlamına gelir. Kumite müsabakasının elemesinde bir round, by çekenler de dahil olmak üzere müsabıkların yüzde ellisini eler. Bu anlamda her iki elemede yada röposajda eşit olarak uygulanır. Bir sıralamada yada “round robin” müsabakası, bir round da tüm müsabıklara bir havuzda bir kez dövüşme hakkı verir.

II- Müsabık isimlerinin kullanımı, telaffuz ve kimlik açısından problemlere yol açar. Turnuva numaraları tahsis edilmeli ve kullanılmalıdır.

III- Bir maçtan önce takım sıraya girdiğinde tüm dövüşçüler sıraya girmelidir. Dövüşmeyen sporcular ve antrenör sıraya girmeyecek ve kendileri için ayrılmış yere oturacaklardır. Müsabakaya katılabilmek için erkek takımları en az üç müsabıkla, bayan takımları ise en az iki müsabıkla hazır olmalıdırlar. Müsabaka için gerekli sayıdan oluşmayan bir takım maçı kaybeder(kiken).

IV- Dövüş sıra formu, Antrenör tarafından yada takımdan biri tarafından sunulacaktır. Eğer Antrenör bu formu teslim ederse, form açıkça okunabilir olmalıdır, aksi takdirde reddedilebilir. Liste, bu maça katılacak sporcuların ülkesini, kulübünü ve kemerini ve dövüşecek takım üyelerinin sırasını belirtmelidir. Her iki müsabıkın ismi ve turnuva numaraları olmalıdır ve Antrenör yada görevlendirilen kişi tarafından imzalanmalıdır.V- Eğer sıralamada bir hata varsa ve yanlış bir müsabık dövüşürse o zaman maçın sonucuna bakmaksızın maç geçersiz ilan edilir. Bu tür hataları engellemek amacı ile her maçın galibi tatamiden ayrılmadan önce kontrol numarasına galibiyetini teyit ettirir.
 
KUMITE KURALLARI - HAKEM EKİBİ

1- Her maç için Hakem Ekibi bir orta hakem (SHUSHIN), üç yardımcı hakem (FUKUSHIN) ve bir arbitrator (KANSA)’dan oluşur.

2- İlaveten maçların devamını kolaylaştırmak amacı ile zaman tutucular, anonsçular, kayıt tutucular ve puan gözlemcileri atanır.

AÇIKLAMA

I- Bir kumite maçının başlangıcında Orta Hakem maç sahasının dış kenarında durur. Orta Hakemin sol tarafında 1 ve 2 numaralı yardımcı hakemler ve sağ tarafından Arbitrator ve 3 numaralı yardımcı hakem durur.

II- Hakem Ekibi ve müsabıklar tarafından normal selam verildikten sonra orta hakem bir adım geri çekilir, yardımcı hakemler ve Arbitratör içeri doğru dönerek hep birlikte selam verirler ve böylece hepsi yerini alır.

III- Hakem Ekibinin tamamı değiştiğinde, ayrılan görevliler bir adım ileri giderek yüzlerini gelen hakem triosuna dönerler. Gelen orta hakemin komutu ile birbirlerini selamlarlar (aynı yöne dönerek) ve müsabaka alanını aynı çizgide terk ederler.

IV- Bireysel olarak yardımcı hakemler değiştiğinde gelen yardımcı hakem, giden yardımcı hakemin önüne gelir birbirlerini selamlarlar ve pozisyonlarını değiştirirler.
 
KUMITE KURALLARI - MAÇIN SÜRESİ

1- Kumite maçının süresi Büyük Erkekler Kumite için (takım ve ferdi) üç dakika, bayanlar, yıldız ve ümit maçları ise iki dakikadır.

2- Maçın başlangıcı orta hakemin “HAJİME” sinyali vermesiyle başlar ve Orta Hakemin her “YAME” çağrısıyla durur. 

3- Zaman tutucu sinyalleri “son 30 saniye ve zaman bitti” işaretini açık ve duyulabilir bir sesli uyarı yada işaretle verir
 
KUMITE KURALLARI - SKOR
1- Puanlar aşağıdaki gibidir.
a) SANBON Üç puan
b) NIHON İki puan
c) IPPON Bir puan

2- Bir teknik aşağıdaki kriterlere göre bir puan bölgesine uygulandığında puan olarak değerlendirilir.
a) İyi şekil
b) Sportif davranış
c) Kuvvetli uygulama
d) Farkında olma (ZANSHIN)
e) İyi zamanlama
f) Doğru mesafe

3- SANBON
a) Jodan tekmeler
b) Bir puanlayıcı tekniğin takip ettiği rakibi mindere fırlatma yada ayak süpürmeiçin verilir.

4- NIHON
a) Chudan tekmeler
b) Sırta yumruklar
c) El teknikleri kombinasyonu
d) Rakip dengesini bozma ve puanlama için verilir.

5- IPPON
a) Chudan veya Jodan Tsuki
b) Uchi

6- Ataklar aşağıdaki bölgelerle sınırlıdır:
a) Baş            f) Arka
b) Yüz            g) Yan
c) Boyun
d) Karın
e) Göğüs

7- Maçın son sinyalinin verilişiyle aynı anda uygulanan teknik, geçerli kabul edilecektir. Bir teknik etkin olsa bile maçın "geçici olarak durdurulmasından" ve "durdurulmasından" sonra uygulanırsa puan olarak değerlendirilmeyecek ve saldırıda bulunana ceza uygulanacaktır.

8- Teknik olarak doğru olsa bile hiç bir teknik, iki müsabık alanının dışında iken uygulandığında puan olarak değerlendirilmeyecektir. Bununla birlikte, müsabıklardan birisi müsabaka alanının içinde iken etkin bir tekniği orta Hakemin “yame” çağrısından önce uygularsa, teknik puan olarak değerlendirilir.

9- Her iki müsabık tarafından birbirine uygulanan etkin, ani puanlayıcı tekniklere (AIUCHI) puan olarak değerlendirilmeyecektir.
AÇIKLAMA
Kelime
                                    Teknik Kriterler
 
 
Sanbon(3 Puan) şunlar için verilir:
1.      Jodan tekmeler. Jodan: yüz, baş ve boyundan oluşur.
2.      Kurallara uygun olarak fırlatma, ayak süpürme, yada rakibi yere indirmeden sonra uygulanan puan değerindeki teknikler.
 
 
Nihon (2 puan) şunlar için verilir:
1.      Chudan tekmeler. Chudan: karın, göğüs, sırt ve yandan oluşur.
2.      Kafa ve boyunun arkası da dahil olmak üzere rakibin arkasına uygulanan yumruklar,
3.      Her biri puan değerinde olan ve 7 puan bölgesinden herhangi birine uygulanan, yumruk yada vuruş kombinasyonları (tsuki ve uchi).
4.      Müsabıkın izin verilen ölçüler içerisindeki fiziksel eylemi neticesinde dengesini kaybetmesini müteakiben uygulanan puan değerindeki teknikler.
 
 
Ippon (1 Puan) şunlar için verilir:
1.      Arka, baş ve boyun arkası hariç olmak üzere 7 puan bölgesinden herhangi birine uygulanan yumruklar (tsuki)
2.      7 puan bölgesinden herhangi birisine uygulanan vuruşlar (uchi).
I- Rakibi tutma ve fırlatma işlemi yalnızca ilk önce bir karate vuruşu tekniği yapıldıktan sonra yada fırlatmaya yada tutmaya teşebbüs eden bir rakibe kontra atak olarak yapılır.

II- Emniyet sebebi ile müsabık tutulmadan fırlatışlar, tehlikeli fırlatışlar yada destek noktasının kalça seviyesinin yukarısında olduğu noktadan atışlar yasaklanmıştır ve bir uyarı yada ceza uygulanmasının gerektirdiği istisnalar: ashi-barai, ko uchi gari, kani waza vb. Süpürme tekniğini başlatırken rakibin tutulmasını gerektirmeyen geleneksel karate ayak süpürme teknikleridir. Fırlatma işlemine başlandıktan sonra Orta Hakem, puan almaya çalışan  müsabıka iki yada üç saniye süre verir. Bir müsabık kendi hareketi sonucu kayar, düşer yada dengesini yitirir ve bu arada rakip puan alırsa, müsabık ayaktaymış gibi düşünülerek puan verilecektir.

III- “İyi şekil”le yapılan bir tekniğin anlamı, geleneksel karate kavramların çatısı içinde yer alan karakteristiklere sahip olması demektir.

IV- “Sportif davranış”,  iyi şekil’in bir unsuru olup bir puanlayıcı tekniğin uygulanması sırasında büyük konsantrasyonun saygılı bir şekilde uygulanması demektir.

V- “Kuvvetli uygulama”, başarmak için uygulanılan tekniğin hissedilebilen hızını ve gücünü ifade eder.

VI- “Farkında olma” (ZANSHIN) kriteri, bir teknik değerlendirildiğinde çoğunlukla gözden kaçırılır. Bu rakibin kontra atak potansiyelinin farkında olma, gözlemleme ve müsabıkın uygulandığı tam konsantrasyonun devamlı işleyişidir. Müsabık tekniği uygulandıktan sonra yüzünü geri çevirmez ve teknik uygulandıktan sonra da yüzünü rakibe dönük tutar.

VII- “İyi zamanlama”, bir teknik uygulandığında sahip olduğu en büyük potansiyel etki anlamındadır.

VIII- “Doğru Zamanlama”, bir teknik uygulandığında, “Doğru mesafe” benzer şekilde, bir tekniği en büyük potansiyel etkiye sahip olacağı tam mesafeden anlamındadır. Ayrıca hızla kaçmakta olan bir rakibe teknik uygulandığında, bu tekniğin potansiyel etkisi azalacaktır.

IX- Mesafeleme, tamamlanan tekniğin hedefin hemen yanına yada tamamına uygulandığı nokta ile ilgilidir. Yüz’ den 2-3 santimetre ile deri teması arasında bir yere bir yumruk yada tekme uygulandığı yerde doğru mesafe var denilebilir. Bununla birlikte hedefin makul bir mesafesi içinde uygulanan ve rakibin blok yapmaya teşebbüs etmediği yada kaçındığı jodan yumruklar tekniğin sahip olması gerektiği diğer kriterler de dikkate alınarak puan olarak değerlendirilecektir.

X- Nasıl yapıldığına ve yapıldığı yere bakılmaksızın değersiz bir teknik değersiz bir tekniktir. İyi şekil yada güç eksikliği olan teknikler puan olarak değerlendirilmeyecektir.

XI- Kemer altına uygulanan teknikler, kasık kemiği üstüne uygulandığı sürece puan olarak değerlendirilebilir. Boyun ve gırtlak bir hedef bölgesidir. Fakat, bununla birlikte gırtlağa dokunmayan uygun kontrollü bir tekniğe puan verilebilmesine rağmen, temas kesinlikle yasaktır.

XII- Omuz kürek kemiklerine uygulanan bir teknik puan olarak değerlendirilebilir. Omuzun puan olarak değerlendirilmeyecek bölgesi omuz kemikleri ve köprücük kemikleri ile kolun üst kemiğinin birleştiği yerdir.

XIII- Orta Hakem istemeyerek aniden maçı durdurmasa bile “süre bitti” zili bu maçta puan alma olasılıklarının bittiği anlamına gelir. Bununla birlikte ‘Süre bitti’ zilinin çalması burada cezaların uygulanmayacağı anlamına gelmez. Cezalar Hakem Paneli tarafından müsabaka sonucunun ilan edilmesinden sonra müsabaka alanından ayrıldığı noktaya kadar devam eder. Bundan sonra uygulanacak cezalar Hakem komitesi tarafından verilir.

XIV- Gerçek Aiuchi’ler nadirdir. Tekniklerden sadece biri oturmamalı, her ikisi de geçerli puan tekniği olmalıdır. İki teknik ani olarak iyi oturmuş olabilir. Fakat her ikisinin puan olarak değerlendirilmesi nadirdir. Orta Hakem ani ataklardan birisinin gerçekten bir puan olduğu durumda Aiuchi’yi dikkate almamalıdır. Bu bir Aiuchi değildir.
 
KUMITE KURALLARI - KARAR VERME KRİTERİ
Bir maçın neticesi, bir müsabıka verilen HANSOKU, SHİKKAKU yada KİKEN kararı ile en yüksek puana sahip olma, süre bitimi ve açık sekiz puan farkı ile tespit edilir.

1- Bir maç eşit skorla yada skorsuz biterse, kazanan Hakem Triosunun oyları (HANTEI) ile kararlaştırılır. Karar aşağıdaki esaslara göre verilir.

a) Müsabıklar tarafından sergilenen davranış, dövüş ruhu ve güç,
b) Sergilenen teknik ve taktik üstünlüğü,
c) Hareketlerin çoğunluğunu gösteren müsabık.

2- Ferdi maçlarda bir beraberlik varsa, bir dakikayı aşmayan uzatma dövüştürülebilir (ENCHO-SEN). Bir ENCHO-SEN maçın uzatmasıdır ve verilen tüm cezalar ve uyarılar uzatmaya taşınır. İlk puan alan müsabık kazanan olarak ilan edilir. ENCHO-SEN sırasında her iki müsabık puan alamaz ise karar Hakem Panelinin son oylaması ile verilir. Birinin yada diğerinin lehine karar vermek zorunludur.

3- Takım maçlarında beraberlik halinde uzatma (ENCHO-SEN) olmayacaktır.

4- Kazanan takım en fazla galibiyete sahip olan takımdır. İki takımın da aynı galibiyet sayısına sahip olması durumunda kazanan takım kazanılan yada kaybedilen maçlar göz önüne alınarak en fazla puana sahip olan takımdır.

5- Eğer her iki takım da aynı sayıda galibiyet yada puana sahipse, bir karar maçı yapılır. Devam eden bir beraberlik halinde, bir dakikayı aşmayan uzatma yapılır. İlk puanı alan müsabık kazanan ilan edilir. Tekrar puan olmaması durumunda karar oylama ile alınır (HANTEI).

6- Erkek takım maçlarında üç galibiyet elde eden takım kazanan ilan edilir, bayan takım maçlarında iki galibiyet elde eden takım kazanan ilan edilir.

AÇIKLAMA

I- Berabere biten bir ENCHO-SEN’in sonunda müsabakanın sonucunu oylama ile kararlaştırırken (HANTEI), Orta Hakem müsabaka alanı dışına çıkarak, ‘HANTEI’ anonsu yapar ve ardından iki kez düdük çalar. Yardımcı hakemler fikirlerini bayrakları vasıtasıyla gösterir ve Orta Hakem aynı anda kendi oyunu vereceği müsabıka doğru kolunu kaldırarak oyunu gösterir. Orta hakem kısa bir düdük çalar, asıl yerine döner ve çoğunluğun kararını anons eder.

II- Oylar eşitse, Orta Hakem eşitliği belirleyici oyunu kullanarak çözer. Asıl yerine döndükten sonra, Orta Hakem bir kolunu göğüs hizasına ve diğer kolunu da eğik olarak tercih ettiği müsabık tarafına doğru kaldırarak belirleyici oyunu kullandığını gösterir. Bundan sonra kazananı normal yolla gösterir.
 
KUMITE KURALLARI - YASAKLANMIŞ DAVRANIŞLAR

Yasak hareketler iki kategoridedir: Kategori 1 ve Kategori 2.

KATEGORİ 1

1- Atak yapılan bölge dikkate alınarak aşırı temas eden teknikler ve gırtlağa temas eden teknikler.

2- Kollara, Ayaklara, Kasıklara, Eklem yerlerine yada Ayağın üst kısmına yapılan ataklar.

3- Açık elle yüze yapılan teknikler

4- Yaralanmaya sebebiyet veren tehlikeli fırlatma teknikleri

KATEGORİ 2

1- Yalandan yaralanma numarası yada sakatlığı abartılı gösterme,

2- Müsabaka alanında tekrarlanan çıkışlar (JOGAI),

3- Rakibi tarafından müsabıkı yaralanmaya yöneltme, hareketi ile kendi kendini tehlikeli duruma sokma yada kendi koruması için gerekli önlemleri almama (MUBOBI),

4- Rakibin puan alma fırsatını engelleme anlamında dövüşmekten kaçınma,

5- Rakibin ilk önce tutma yada fırlatma teşebbüsüne başlaması ve kalça seviyesinin üstünde eksen noktasında fırlatma teknikleri istisna olmak kaydı ile tutma ve ilk gerçek atağı yapmaksızın fırlatma yada rakibi yere atma,

6- Boş yere bir teknik uygulamadan göğüs göğüse dövüşme, güreşme, itme ve tutma,

7- Doğallıkları sebebi ile rakibin emniyeti için kontrol edilemeyen uygulansın yada uygulanmasın tehlikeli ve kontrolsüz ataklar,

8- Baş, diz ve dirseklerle ataklar,

9- Konuşmak yada rakibi konuşmaya teşvik etmek, Orta Hakemin emirlerine uymamak, Hakem yetkililerine saygısız davranışlar yada diğer davranış ihlalleri.

AÇIKLAMA

I- Geleneksel karate tekniklerini tam güçle uygulanması aşırı derecede ciddi yaralanmalara ve hatta ölüme bile sebebiyet verebilir. Karate müsabakası bir spordur ve bu nedenle bir çok tehlikeli teknikler yasaklanmıştır ve tüm teknikler kontrollü olmalıdır. Eğitimli müsabıklar karın gibi kaslı bölgelere güçlü yumruklar alabilirler, fakat baş, yüz, boyun, kasık ve eklemler kısmen yararlanmaya hassas bölgelerdir. Bu nedenle yararlanmaya sebep olan herhangi bir teknik “rakip tarafından sebep olmadıkça” cezalandırılabilir. Müsabıklar tüm teknikleri iyi şekilde ve kontrolle uygulanmalıdırlar. Eğer uygulamazlarsa, tekniğin uygulanıp uygulanmadığına bakılmaksızın bir uyarı yada ceza verilmelidir.

YÜZ KONTAĞI- BÜYÜKLER VE GENÇLER

II- Büyük ve Genç müsabıklar için yüze, başa ve boyuna yaralanmaya sebep olmayan hafif, kontrollü temasa izin verilir (fakat gırtlağa değil). Kontak Orta Hakem tarafından çok güçlü olarak değerlendirilmişse, fakat müsabıkın kazanma şansı azalmamışsa bir uyarı (CHUKOKU) verilebilir. Aynı şartlar altındaki ikinci bir kontak KEIKOKU ve IPPON (bir puan) rakibe verilir. Üçüncü bir saldırı HANSOKU CHUI ve yaralı müsabıka NIHON (iki puan) olarak verilir. Bir sonraki saldırı HANSOKU ile diskalifiyeye sebebiyet verir.

YÜZ KONTAĞI- ÜMİTLER

III- Ümitler için, başa, yüze ve boyuna uygulana tüm el teknikleri kesin bir kontrole sahip olmalıdır. Eldiven hedefe temas ettiğinde Hakem Paneli puan vermeyecektir. Başa, yüze ve boyuna tekme teknikleri için yalnızca hafif “deri teması”na izin verilir. “Eldiven” yada “deri temasından” fazla kontak yapıldığı gözlenilen tekniklerde Hakem Paneli bir uyarı yada ceza verecektir. Başa, yüze yada boyuna yapılan ve ne kadar hafif olursa olsun yaralanmaya sebep olan herhangi bir teknik “rakip tarafından sebep olmadıkça” uyarılacak yada cezalandırılacaktır.

IV-Orta Hakem yaralı müsabıkı gözlemleyecektir. Değerlendirmede verilecek ufak bir gecikme burun kanaması gibi semptomların gelişmesine sebep olur. Gözlemleme sırasında sporcunun taktik avantaj kazanmak sebebi ile hafif yararlanmaları abartma çabasını da gözlemlemek gerekir: Yaralı bir buruna sert bir şeklide vurma yada yüzü kabaca sürtme vb.

V- Daha önceden var olan yaralanma kullanılan kontağın derecesi dışında semptomlar sebep olabilir ve orta hakemler görünüşte aşırı temas olan cezaları düşünürken bunu da göz önüne almalıdırlar. Örneğin, gerçekte hafif bir kontak olarak görünen, daha evvelki maçlarda meydana gelen yaralanmaların toplam etkisi nedeniyle müsabıkın devam edememesi ile sonuçlanabilir. Maçın başlamasından önce Tatami şefi tıp kartlarını incelemeli ve müsabıkların dövüşmeye uygun olduğunu tespit etmelidir. Müsabıkın yaralanma için tedavi edildiği bilgisi orta hakeme verilmelidir.

VI- Rakibin Orta Hakem tarafından cezalandırılmasını sağlamak için, yüzünü tutma ve sendeleme, ya da gereksiz yere düşme gibi, hafif teması abartan müsabıklar derhal uyarılacak ya da cezalandırılacaktır.

VII- Yalandan yararlanma numarası yapmak kuralları ciddi bir ihlaldir. Tarafsız bir doktorun teyidi ile birlikte çarpma ve yerde yuvarlanma gibi gözle görülebilir bir yararlanması olmayan müsabıka SHIKKAKU verilecektir. Varolan bir yaralanma için abartılı davranmak daha az ciddidir. Bir uyarı yada ceza abartılı yaralanma için verilir.

VIII- Yalandan yaralanma numarası yapmaktan SHIKAKU alan müsabıklar müsabaka alanından çıkarılacaklar ve acil gözlem için W.K.F. Tıp Komisyonu’na teslim edileceklerdir. Tıp komisyonu raporunu değerlendirme için şampiyonanın bitiminden önce hakem komitesine teslim edecektir. Yalandan yaralanma numarası yapan müsabıklar “ömür boyu dövüşmeme” gibi en kuvvetli cezalara konu olacaklardır.

XI- Gırtlak özellikle incinebilir bir bölgedir ve en hafif bir kontakta bile rakibin kendi kusuru olmadıkça uyarılmalı ve cezalandırılmalıdır.

X- Fırlatma teknikleri ikiye ayrılır: Rakip süpürüldüğünde yada ilk önce tutulmadan fırlatıldığında ve -fırlatma başladığında rakibin tutulmasını gerektiği fırlatmalar- Geleneksel karate ayar süpürme teknikleri,  de ashi barai, ko uchi gari vb. Bu çeşit fırlatmalar ilk önce karate vuruş tekniğinde gerçek bir vuruştan sonra yada fırlatma yada göğüs göğüse dövüşe teşebbüs eden ve atak yapan bir müsabıka kontra atak olarak yapılmalıdır. Fırlatmanın eksensel noktası kalçanın üstünde olmamalı ve rakibin emniyetli bir yere düşüşü için tutulmalıdır. Seio Nage, kate Garuma vb. omuz üzerinden fırlatmalar yasaklanmıştır. “Kurban etme” olarak anılan Tomoe Nage, Sumi Gaeshi tekniği vb. yasak tekniklerdir. Bir fırlatma tekniği nedeni ile müsabık yaralanmışsa Hakem paneli ilgili ceza ile cezalandıracaktır.

XI- Yüze açık el teknikleri, müsabıkın görme yetisine tehlike oluşturması sebebi ile yasaklanmıştır.

XII- JOGAI, maç alanının dışındaki zemine vücudunun bir parçasının temas etmesi demektir. Müsabıkın rakibi tarafından itilmesi yada fırlatılması istisnadır.

XIII- Jogai’nin olup-olmadığına karar vermede “YAME” komutanının verilmesi noktası yardımcı olacaktır. Eğer Aka Puanlayıcı bir teknik uyguladıktan sonra, Orta Hakem “Yame” çağrısı yapmadan önce müsabaka alanının dışına çıkan bir müsabıka puanın değeri verilecek ve Jogai uygulanmayacaktır. Eğer müsabıkın atağı başarısızsa müsabaka alanının dışına çıkması Jogai olarak değerlendirilecektir. Eğer Ao, Aka başarılı bir teknik uyguladıktan sonra çıkarsa, o zaman “yame” çağrısı puanla birlikte yapılacak ve Ao’nun çıkışı kayıt edilmeyecektir. Aka puan aldığı anda Ao çıkarsa yada çıkarılırsa (Aka alan içinde kalmak kaydı ile), o zaman Aka’nın puanı verilir ve Ao’nun cezası uygulanır.

XIV- Rakibin puan almasına fırsat vermekten ziyade sürekli olarak geri çekilen yarışmacı uyarılmalı yada cezalandırılmalıdır. Bu durum bir müsabakanın yaklaşan son saniyelerinde ortaya çıkar. Eğer kaçma işlemi maçın bitimine on saniyeden fazla bir zamanda meydana gelmişse orta hakem kaçak müsabıkı uyaracaktır. Eğer daha evvel kategori 2 ceza yada cezaları varsa, bu durum bir cezanın verilmesine yol açacaktır. Eğer bununla birlikte maçın bitmesine on saniye ve daha az bir süre varsa suçlu keikoku ile cezalandırılacak ve rakibe bir Ippon verilecektir. Eğer kategori 2’den daha evvel suç yada suçları varsa müsabık ceza sıkalasındaki cezaları alacaktır. Bununla birlikte orta hakem atak yapanın uyarılmasını yada cezalandırılmasını gerektiren rakibin tehlikeli anlamındaki davranışından dolayı geri çekilmesini sağlamak zorundadır.

XV- MUBOBI’nin bir örneği, müsabığın kişisel emniyetini dikkate almadan bir atak başlattığı durumdur. Bazı müsabıklar kendilerini uzun bir ters-yumruğun (Gyaku-tsuki) üzerine fırlatırlar ve atağı bloke edemezler. Böyle açık ataklar Mubobi oluşturur ve puan olarak değerlendirilmezler. Taktik bir yapmacık hareket olarak, bazı müsabıklar puan aldıklarını göstermek için hemen arkalarını dönerek yapmacık üstünlük gösterisi yaparlar. Gardlarını düşürür ve rakiblerinin farkındalığını kaybederler. Bu arkaya dönüşün amacı Orta Hakem’in dikkatini tekniğe çekmektir. Bu da aynı zamanda bir Mubobidir. Atak yapan taraf aşırı bir temas alır ve/ya yaralanır ve hatanın alan tarafta olduğu düşünülürse, Orta Hakem Kategori 2 uyarısı ya da cezası verir ve rakibe ceza vermeyebilir.

XVI- Resmi delegasyonun bir üyesinin herhangi bir saygısızca davranış, bir müsabıkın, tüm takımın yada delegasyonunun turnuvadan diskalifiye edilmesine yol açabilir
KUMITE KURALLARI - CEZALAR

WARNING: (CHUKOKU) İlk olarak ortaya çıkan önemsiz kural ihlalleri için verilir.

KEIKOKU: IPPON (bir puan), rakibin skoruna bir puan ilave ettiren cezadır. KEIKOKU maç esnasında daha evvelce verilen önemsiz kural ihlallerinin ikinci kez değerlendirilemeyecek cezalar için verilir.

HANSOKU-CHUI: NIHON (iki puan), rakibin skoruna iki puan ilave ettiren cezadır. HANSOKU-CHUI genellikle daha önce maçta verilen KEIKOKU’dan sonra ve HANSOKU olarak değerlendirilemeyecek ciddi ihlaller için verilir.

HANSOKU: HANSOKU-CHUI verildiğinde yada çok ciddi kural ihlali olduğunda verilir. Müsabıkın yarışmadan diskalifiye edilmesi ile sonuçlanır. Takım maçlarında yaralanan müsabık aldığı sekiz puana ilave olarak ayrıca, “eğer kendi puanından yüksekse” rakibinin puanını da alır.

AÇIKLAMA

I- Kategori 1 ve Kategori 2 cezaları ayrı ayrı işler.

II- Daha evvel verilmeksizin kuralların ihlali durumunda bir ceza direkt olarak verilebilir, bu kategori kuralların ihlali uygulanan ceza şiddetinde bir artışla eşdeğer olmalıdır. Eğer olmazsa, örneğin aşırı kontaktan dolayı bir uyarı yada ceza vermek mümkün iken aşırı kontağın ikinci hali için uyarı verilemez.

III- Uyarı (CHUKOKU) rakibin hatası ile (Hakem panelinin görüşü ile) müsabıkın kazanma potansiyelinin azaltılmadığı durumlarda ve kuralları önemsiz ihlalleri sebebi ile verilir.

IV- İlk uyarı verilmeksizin KEIKOKU direkt olarak verilebilir. KEIKOKU normal olarak rakibin hatası ile (Hakem panelinin görüşü ile) müsabıkın kazanma potansiyelinin ciddi olarak azaldığı durumlarda verilir.

V- Bir HANSOKU-CHUI, bir uyarıyı KEIKOKU’yu takiben yada direkt olarak ve rakibin hatası ile (hakem panelinin görüşü ile) müsabıkın kazanma potansiyelinin ciddi olarak azaldığı durumlarda verilir.

VI- Bir HANSOKU ceza skalasının uygulanması ile ve yalnızca ciddi kural ihlalleri halinde direkt olarak verilebilir. Rakibin hatası ile (Hakem panelinin görüşü ile) müsabıkın kazanma potansiyelini sıfıra indirdiğinde de kullanılır.

VII- Tatami şefi yada hakem panelinin görüşü ile WKF müsabakası için gerekli kontrol yeteneğine sahip olduğu belirlenen ve yaralanmaya sebep olmaktan dolayı HANSOKU alan müsabık Hakem komitesine rapor edilecektir. Hakem komitesi müsabakanın kalanına yada sonraki müsabakalara geçici olarak katılıp katılmayacağına karar verecektir.

VIII- Bir SHIKKAKU herhangi bir uyarı olmaksızın direk olarak verilebilir. Bunun olması için müsabıkın herhangi bir şey yapması gerekmez. Antrenörün, delegasyonunun dövüşmeyen üyelerinin karate-do onur ve prestijine zarar verecek şekilde davranması yeterlidir. Eğer orta hakem bir müsabıka fiziksel yaralanma olup olmasına bakmaksızın saygısızca davrandığına inanırsa Hansoku değil Shikkaku doğru cezadır.

IX- Shikkakunun genel bir anonsu yapılmalıdır.

MA1- KIKEN yada devam edememe, Orta Hakemin emri ile çekilme, maçı terk etme, devam edememe, müsabık yada müsabıklar çağrıldığında devam edememe halinde verilecek cezadır.

2- Eğer iki müsabık birbirini yaralar yada daha evvel meydana gelen yaralanmalardan dolayı sakatlığı olur ise turnuva doktoru tarafından devam edemez ilan edilir, en çok puanı toplayan yarışmacı maçı kazanır. Eğer puan skorları eşit ise, maçın sonucunu (HANTEI) oylaması ilan eder.

3- Turnuva doktoru tarafından dövüşmesi uygun olmadığı ilan edilen bir müsabık bu müsabakada tekrar dövüşemez.

4- Yaralanma sebebi ile diskalifiye ile bir maç kazanan yaralı bir müsabıkın doktorun izni olmaksızın müsabakada dövüşmesine izin verilmez. Eğer yaralanmışsa ikinci bir maçı diskalifiye ile kazanır fakat bu turnuvadaki bir sonraki kumite maçında derhal diskalifiye edilir.

5- Bir müsabık yaralandığında orta hakem ilk önce maçı durdurup doktoru çağıracaktır. Doktor yalnızca teşhis koymaya ve yarayı tedavi etmeye yetkili olacaktır.

6- Devam eden bir maçta müsabık yaralanırsa ve tıbbi tedavi isterse bunun için üç dakika izin verilecektir. Eğer izin verilen bu süre içinde tedavi tamamlanmaz ise orta hakem müsabıkın dövüşmek için uygun olmadığına yada tedavi için (madde 13 paragraf 9d) bir uzatma süresi verilip verilmeyeceğine karar verebilir.

7- Düşen, fırlatılan,  düşürülen herhangi bir müsabık on saniye içinde ayaklarının üstünde tamamen dik olarak durmaz ise müsabakaya devam edemez sayılır ve otomatik olarak bu turnuvadaki tüm kumite olaylarından çekilmiş sayılır. Orta hakem düdükle on saniyenin başlaması için zaman tutucuya işaret verir, aynı anda eğer gerekliyse doktoru çağırır. Zaman tutucu orta hakem kolunu kaldırdığı anda zaman durdurur.

AÇIKLAMA

I- Doktor yarışmacının devam etmesinin uygun olmadığını ilan ettiğinde yarışmacının “izleme kartı”na uygun giriş yapılmalıdır.

II- Bir müsabık kategori 1 önemsiz ihlallerinin birikmesi sebebi ile diskalifiye ile kazanabilir. Belki de kazanan da belirli olmayan yaralanma mevcuttur. Aynı zeminde ikinci bir galibiyet, yarışmacı fizik olarak devam edemese bile beraberliğe yol açabilir.

III- Orta hakem bir müsabık yaralandığında ve tıbbi tedaviye ihtiyaç duyduğunda yalnızca doktoru çağırır.

IV- Doktor, yaralanan müsabıka uygun tıbbi müdahale ile ilgili güvenlik tavsiyelerinde bulunmak zorundadır.

V- “On saniye kuralı”nı uygularken zaman sadece bu belirli amaç için tahsis edilmiş bir zaman tutucu tarafından tutulur. Yedinci saniyede bir uyarı çaldıkta sonra onuncu saniye son zil çalacaktır. Zaman tutucu yalnızca orta hakemin işareti ile saati başlatacaktır. Zaman tutucu müsabık ayakları üzerinde dimdik ayağa kalktığında ve orta hakem kolunu kaldırdığında saati durduracaktır.

VI- Hakem paneli olayın olduğu şekli ile HANSOKU, KIKEN, yada SHIKKAKU esasları üzerinden kazanını belirleyecektir.

VII- Takım maçlarında takımın bir üyesi KIKEN aldığında rakip sekiz puana ilave olarak eğer rakibin skoru kendisinin sokurundan yüksekse rakibin skorunu da alacaktır
 
KUMITE KURALLARI - MÜSABAKADA YARALANMALAR VE KAZALAR

1- KIKEN yada devam edememe, Orta Hakemin emri ile çekilme, maçı terk etme, devam edememe, müsabık yada müsabıklar çağrıldığında devam edememe halinde verilecek cezadır.

2- Eğer iki müsabık birbirini yaralar yada daha evvel meydana gelen yaralanmalardan dolayı sakatlığı olur ise turnuva doktoru tarafından devam edemez ilan edilir, en çok puanı toplayan yarışmacı maçı kazanır. Eğer puan skorları eşit ise, maçın sonucunu (HANTEI) oylaması ilan eder.

3- Turnuva doktoru tarafından dövüşmesi uygun olmadığı ilan edilen bir müsabık bu müsabakada tekrar dövüşemez.

4- Yaralanma sebebi ile diskalifiye ile bir maç kazanan yaralı bir müsabıkın doktorun izni olmaksızın müsabakada dövüşmesine izin verilmez. Eğer yaralanmışsa ikinci bir maçı diskalifiye ile kazanır fakat bu turnuvadaki bir sonraki kumite maçında derhal diskalifiye edilir.

5- Bir müsabık yaralandığında orta hakem ilk önce maçı durdurup doktoru çağıracaktır. Doktor yalnızca teşhis koymaya ve yarayı tedavi etmeye yetkili olacaktır.

6- Devam eden bir maçta müsabık yaralanırsa ve tıbbi tedavi isterse bunun için üç dakika izin verilecektir. Eğer izin verilen bu süre içinde tedavi tamamlanmaz ise orta hakem müsabıkın dövüşmek için uygun olmadığına yada tedavi için (madde 13 paragraf 9d) bir uzatma süresi verilip verilmeyeceğine karar verebilir.

7- Düşen, fırlatılan,  düşürülen herhangi bir müsabık on saniye içinde ayaklarının üstünde tamamen dik olarak durmaz ise müsabakaya devam edemez sayılır ve otomatik olarak bu turnuvadaki tüm kumite olaylarından çekilmiş sayılır. Orta hakem düdükle on saniyenin başlaması için zaman tutucuya işaret verir, aynı anda eğer gerekliyse doktoru çağırır. Zaman tutucu orta hakem kolunu kaldırdığı anda zaman durdurur.

AÇIKLAMA

I- Doktor yarışmacının devam etmesinin uygun olmadığını ilan ettiğinde yarışmacının “izleme kartı”na uygun giriş yapılmalıdır.

II- Bir müsabık kategori 1 önemsiz ihlallerinin birikmesi sebebi ile diskalifiye ile kazanabilir. Belki de kazanan da belirli olmayan yaralanma mevcuttur. Aynı zeminde ikinci bir galibiyet, yarışmacı fizik olarak devam edemese bile beraberliğe yol açabilir.

III- Orta hakem bir müsabık yaralandığında ve tıbbi tedaviye ihtiyaç duyduğunda yalnızca doktoru çağırır.

IV- Doktor, yaralanan müsabıka uygun tıbbi müdahale ile ilgili güvenlik tavsiyelerinde bulunmak zorundadır.

V- “On saniye kuralı”nı uygularken zaman sadece bu belirli amaç için tahsis edilmiş bir zaman tutucu tarafından tutulur. Yedinci saniyede bir uyarı çaldıkta sonra onuncu saniye son zil çalacaktır. Zaman tutucu yalnızca orta hakemin işareti ile saati başlatacaktır. Zaman tutucu müsabık ayakları üzerinde dimdik ayağa kalktığında ve orta hakem kolunu kaldırdığında saati durduracaktır.

VI- Hakem paneli olayın olduğu şekli ile HANSOKU, KIKEN, yada SHIKKAKU esasları üzerinden kazanını belirleyecektir.

VII- Takım maçlarında takımın bir üyesi KIKEN aldığında rakip sekiz puana ilave olarak eğer rakibin skoru kendisinin sokurundan yüksekse rakibin skorunu da alacaktır.
 
KUMITE KURALLARI - RESMİ İTİRAZ
1- Hiç kimse bir karardan ötürü hakem paneline itiraz edemez.
2- Eğer hakemlik prosedüründe kurallara aykırı bir durum görünürse Federasyon Başkanı yada Resmi Temsilci itiraz etmeye yetkili kişidir.
3- İtiraz, itirazın konu olduğu maçtan sonra verilmek üzere yazılı raporda oluşacaktır (Tek istisna itirazın yönetim eksiliğine konu olmasıdır, Tatami Şefi eksikliğin giderilmesi için derhal yönetimi bilgilendirir).
4- İtiraz jüri kararı için bir temsilciye teslim edilmelidir. Jüri, itiraz edilen karara yol açan sebepleri gözden geçirir. Tüm uygun gerçekler göz önüne alınarak bir rapor hazırlarlar ve bu tür eylemlerin tekrar ortaya çıkabileceği düşünülerek yetkilendirilir.
5- Kuralların uygulamasını ilgilendiren herhangi bir itiraz WKF Yönetim Kurulu tarafından belirlenen itiraz prosedürüne göre yapılmalıdır. Takım yada müsabıkın(ların) resmi temsilcisi tarafından yazılarak imzalanmalı ve teslim edilmelidir.
6- İtiraz eden kişi WKF Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir itiraz ücreti yatırmalıdır ve bu itirazla birlikte jüri heyetinin bir temsilcisine teslim edilmelidir.
7- Jüri heyeti: Hakem komitesi, Teknik komite ve Tıp komitesinin birer temsilcisinden oluşur.
AÇIKLAMA
I- İtiraz, maçı yöneten hakem panelinin müsabıkların isimlerini itiraz edilen şeyin detaylarını içermelidir. Ayrıntılı standartlar hakkında genel olmayan haklar resmi itiraz olarak kabul edilmeyecektir. İtirazın geçerliliğini ispat yükümlülüğü iddia eden tarafa aittir.
II- İtiraz jüri heyeti tarafından gözden geçirilir ve bu incelemenin parçası olarak jüri itirazın desteği olarak verilen kanıtı inceler. Aynı zamanda jüri itirazın geçerliliğin ispat etmek adına video’ları seyredebilir, yetkilileri sorgulayabilir.
III- Eğer itiraz jüri heyeti tarafından geçerli olarak edilirse uygun önlem alınır. İlave olarak bu olayın gelecek müsabakalarda tekrarlanmaması için önlemleri alır. Ödenen depozit hazine tarafından geri verilir.
IV- Eğer itiraz hakem heyeti tarafından geçersiz sayılırsa, reddedilir ve depozit WKF’ye yatırılır.
V- Resmi bir itiraz hazırlanıyor olsa bile maçların zamanında yapılması sağlanmalıdır. Maçın müsabaka kurallara göre yönetilmesini sağlamak Arbitratörün sorumluluğundadır.
VI- Devam eden bir maçta meydana gelen bir yönetim eksikliğinde Antrenör direkt olarak Tatami Şefine gidebilir. Sonra dönüşte Tatami şefi orta hakemi bilgilendirir.
 
KUMITE KURALLARI - HAKEM KOMİSYONU GÖREV VE YETKİLERİ
YETKİ VE GÖREVLER
HAKEM KOMİTESİ
Hakem Komitesinin yetkileri ve görevleri aşağıdaki şekildedir:
1- Organizasyon Komitesi ile birlikte danışarak, müsabaka alanı düzenlemesi, tüm ekipmanların tahsis edilmesi, emniyet önlemleri, maçların işletimi ve gözlem konusunda verilen her turnuvanın doğru hazırlığını yapmak,
2- Tatami şeflerini görev yerlerine atamak ve görevlendirmek, Tatami şeflerinin raporlarıyla gerekebilecek işlevleri yerine getirmek,
3- Görevli hakemlerin tüm performansını izlemek ve koordine etmek,
4- Gerekli olan yerlerde yedek hakemleri atamak,
5- Verilen bir maç sırasında ortaya çıkabilecek teknik meseleler üzerinde son kararı vermek.
TATAMİ ŞEFLERİ
Tatami Şeflerini yetkileri ve görevleri aşağıdaki şekildedir:
1- Kontrolleri altındaki bölgelerde tüm maçlar için orta hakemleri ve yardımcı hakemleri gözleme, atama, yetkilendirmek,
2- Bölgelerinde görev yapan orta hakemlerin ve yardımcı hakemlerin performanslarını izlemek ve atanan yetkililerin kendilerine verilen görevleri yapıp-yapmadıklarını gözlemlemek,
3- Müsabaka kurallarına aykırı bir durumda Arbitratör işaret verdiğinde maçı durdurması için orta hakeme emir vermek.
ORTA HAKEM
Orta Hakemleri yetkileri aşağıdaki şekildedir:
1- Orta Hakem “SHUSHIN”   maçı başlatma, durdurma ve bitirme dahil maçı yönetme yetkisine sahiptir,
2- Puanları vermek,
3- Gerekli olduğunda bir yargılama için jüri heyetine, hakem komitesine yada Tatami şefine açıklama yapmak,
4- Maç sırasında ve sonrasında uyarıları ve cezaları vermek,
5- Yardımcı hakemlerin fikirlerini almak,
6- Uzatmaları anons etmek,
7- Hakem panelinin oylama yapmasını yönetmek (HANTEI) ve sonucu anons etmek,
8- Kazananı anons etmek,
9- Orta hakemin yetkisi sadece müsabaka alanı ile değil, devam eden çerçevesi ile sınırlıdır,
10- Orta hakem tüm komutları  verir ve tüm anonsları yapar.
YARDIMCI HAKEMLER
Yan Hakemler (FUKUSHIN) yetkileri aşağıdaki şekildedir:
1- Orta hakeme bayrak işaretleri ile yardımcı olmak,
2- Alınacak karar üzerinde doğru bir oylama yapmak,
Yardımcı hakemler müsabıkların hareketlerini dikkatlice takip edeler ve orta hakeme fikirlerini aşağıdaki durumlarda bildirirler:
a- Bir puan görüldüğünde,
b- Bir müsabık yasak bir hareket ve/veya teknik yaptığında,
c- Bir müsabık yaralandığı yada hastalandığı bildirildiğinde,
d- Müsabıklardan her ikisi yada birisi müsabaka alanının dışına çıktığında (JOGAI),
e- Diğer durumlarda orta hakemin dikkatini çekme ihtiyacı duyulduğunda.
ARBITRATÖR
Arbitratör (KANSA) devam eden maçı izleyerek tatami şefine yardımcı olur. Orta hakemin ve/veya yardımcı hakemlerin kararları müsabaka kurallarına uymadığında Arbitratör derhal kırmızı bayrağı kaldıracak ve düdük çalacaktır. Tatami şefi orta hakeme maçı durdurması talimatını verecek ve uyumsuzluğu gidermesini isteyecektir. Maçın tutulan kayıtları Arbitatör’ün onayından sonra resmi kayıt haline gelecektir.
SKOR GÖZLEMLEYİCİLERİ
Skor gözlemleyicileri orta hakem tarafından verilen puanların ayrı bir kaydını tutacak ve aynı zamanda atanmış Zaman tutucu ve Skor tutucuları gözlemleyecektir.
AÇIKLAMA
I- Üç yardımcı hakem aynı sinyali verdiğinde yada aynı müsabık için bir puan gösterdiğinde, orta hakem maçı durduracak ve çoğunluk kararını uygulayacaktır. Orta hakemin maçı durdurmaması durumunda Arbitratör kırmızı bayrağını yada işaretini kaldıracak ve düdüğünü çalacaktır.
II- İki yardımcı hakem aynı sinyali verdiğinde yada aynı müsabık için bir puan gösterdiğinde orta hakem onların görüşlerini dikkate alacak, fakat eğer onların hata yaptığına inanırsa maçı durdurmayacaktır.
III- Bununla beraber, maç durdurulduğunda çoğunluk kararı verilecektir. Orta hakem, yardımcı hakemlerden kararlarını yeniden gözden geçirmelerini talep edebilir, fakat bir yardımcı hakemin olumlu bir desteğini almadıkça iki yardımcı hakeme karşı bir karar veremez.
IV- Orta hakem yardımcı hakemlerin hata yaptığına yada bir teknik aşırı kontak olduğuna, maç sahası dışında olan bir müsabık için (JOGAI) bir puan işaret edildiğinde yada puanın çok yüksek yada çok düşük olduğunu düşündüğüne kanaat getirirse, kararlarını yeniden gözden geçirmelerini isteyebilir.
V- Orta Hakem bir puan gördüğünde “YAME” çağrısı yapacak ve uygun işareti göstererek maçı durduracaktır. Daha sonra puan alan müsabık tarafındaki kolunu eğik ve avuç içi yukarı gösterir şekilde kaldırarak tercihini gösterecektir.
VI-  İkiye iki karar durumunda Orta Hakem diğer rakibin puanının niçin geçerli sayılmadığını uygun işaretle gösterecek ve karşı tarafa puanı verecektir.
VII- Orta Hakem, yanıldıklarına ya da uygulamanın bir kural ihlali oluşturacağına inandığı durumlarda Yardımcı Hakemlerden tekrar düşünmelerini isteyebilir.
VIII- Üç yardımcı hakem farklı karar verdiğinde orta hakem yardımcı hakemlerden birisini destekleyen bir karar verebilir.
IX- HANTEI’de orta hakem ve yardımcı hakemlerin her birinin bir oyu vardır. Beraberlikle biten bir ENCHO-SEN’de orta hakem kendi kanaat oyunu kullanır.
X- Yardımcı hakemler sadece gerçekten gördüklerine puan vermelidirler. Eğer bir tekniğin gerçekten puan bölgesine vardığından emin değiller ise, “görmedim” işareti olan “MENAİ”yi göstereceklerdir.
XI- Arbitratör’ün görevi maçın müsabaka kuralları ile uyum içerisinde geçmesini sağlamaktır. Arbitratör tatamide ilave bir yardımcı hakem olarak oturmaz. Oyu yoktur, bir tekniğin puan olup- olmadığında yada bir JOGAI’nin geçerli olup-olmadığı gibi konularda bir yetkisi yoktur. Onun tek sorumluluğu prosedürdeki problemlerdir.
XII- Orta hakem “süre bitti” zilini duymadığında skor gözlemleyici düdüğünü çalar.
XIII- Maçtan sonra verilen bir yargılama konusunda hakem paneli tatami şefi, hakem komitesi yada jüri heyeti ile konuşabilir. Başka hiç kimseye açıklama yapamaz.
 
h) Üç yardımcı hakem aynı sinyali verdiğinde yada aynı müsabık için bir puan gösterdiğinde.
AÇIKLAMA
I- Bir maçın başlangıcında orta hakem ilk önce müsabıkları başlangıç yerlerine çağırır. Müsabıklardan biri alana önce girerse, müsabıkların tamamen hareketsiz hale gelmesi beklenir. Müsabıklar birbirlerini selamlar (Çabuk kafa sallama saygısızca ve yetersizdir). Ek 2’de gösterildiği üzere gönüllü olmayan selamlamanın tekrarı için orta hakem tekrar çağrıda bulunabilir.
II- Maçı tekrar başlatırken orta hakem her iki müsabıkın kendi çizgilerinde olup-olmadığını kontrol edecektir. Müsabık tekrar başlamadan önce atlayan, zıplayan yada diğer hareketlerde bulunan müsabıklar sakinleştirilmelidir. Orta Hakem müsabakayı fazla gecikmeden başlatmalıdır
 
KATA KURALLARI - KATA MÜSABAKA ALANI
1- Müsabaka alanı düz ve tehlikesiz olmalıdır.
2-Müsabaka alanı katanın performansını kesmesine izin vermeyecek şekilde yeterli ölçüde olmalıdır.
AÇIKLAMA
I- Kata’nın performansı için sabit bir yumuşak yüzey gereklidir. Genellikle minder kumite alanları uygundur.
 
KATA KURALLARI - RESMİ KIYAFET
1- Müsabıklar ve yardımcı hakemler kumite kuralları madde 2’de belirtildiği üzere resmi kıyafetlerini giyerler.
2- Bu kurala uymayan herhangi biri ihraç edilebilir.
AÇIKLAMA
I- Karate-gi ceketi kata çizilmesi sırasında çıkartılamaz.
II- Uygun olmayan şekilde giyinen müsabıka düzeltilmesi için bir dakika süre verilecektir.
 
KATA KURALLARI - KATA MÜSABAKALARININ ORGANİZASYONU
1. Kata sayısı ve türü, aşağıdaki tabloda gösterildiği gibi müsabakaya katılan birey ya da takımların sayısına bağlıdır. By geçenler de müsabık ya da takım olarak değerlendirilir.
Müsabıklar yada Takımlar
Gerekli Kata Sayısı
Tokui
Shitei
            65-128
             7
    5
2
            33-64
             6
    4
2
           17-32
             5
    3
2
            9-16
             4
    3
1
            5-8
             3
    3
0
             4
             2
    2
0
2- Kata müsabakası takım ve ferdi maçlardan oluşur. Takım maçları üç kişilik takımlar arası müsabakadan oluşur. Her takım yalnızca erkek yada yalnızca bayandan oluşur. Ferdi kata maçı ayrı olarak erkek ve bayan bölümlerinin bireysel performanslarından oluşur.
3- Eleme sistemi röposajla uygulanacaktır.
4- Müsabaka sırasında müsabıklar zorunlu (SHITEI) ve serbest seçim (TOKUI) kataları çizeceklerdir. Goju-ryu, Shito-ryu, Sohotokan ve Wado-ryu sistemlerinde WKF tarafından Karate-do Okulları ile uyumlu olacaktır. İlk iki roundda herhangi bir değişikliğe müsaade edilmeyecektir. Zorunlu kataların listesi ek-4’te, tanınan kataların bir listesi de ek-5’te verilmiştir.
5- İlk roundda müsabıklar sadece zorunlu kata listesinden seçim yapacaklardır. Seçilen katada hiç bir değişikliğe izin verilmeyecektir.
6- Müteakip roundlarda ek-7’de verilen TOKUI katalardan seçim yapabilecekledir. Müsabıkın okulu tarafından gösterilen değişikliklere izin verilecektir.
7- Rounda başlamadan önce seçilen kata skor masasına bildirilecektir.
8- Müsabıklar her roundda farklı bir kata çizmek zorundadırlar. Bir kez çizilen kata tekrar edilemez. Bununla birlikte, yarışmaya katılan müsabıkların sayısı dikkate alınarak ön eleme turunda zorunlu listeden seçilen ön seçim katası sonraki roundda çizilebilir.
9- Takım kata müsabakası finallerde iki finalist takım normal olarak ek-7’de Tokui listeden seçtikleri katayı çizebilirler. Katanın anlamının ne olduğunu içeren gösterisini icra edeceklerdir (BUNKAI). BUNKAI için verilen zaman süresi üç dakikadır.
 
KATA KURALLARI - HAKEM PANELİ
Hakem komitesi yada tatami şefi tarafından her maç için üç kişilik hakem paneli atanacaktır.
2- İlave olarak, skor tutucu ve çağrıcı/anonsçu atanacaktır.
AÇIKLAMA
I- Şef kata hakemi yüzü müsabıka dönük olarak müsabaka alanının kenarında oturacaktır. Diğer iki yardımcı hakem müsabıkların giriş noktasına doğru, alanın merkez çizgisinden iki metre sol ve sağ yana oturacaklardır. Tüm hakemlerde bir kırmızı ve bir mavi bayrak olacaktır.
II- Yeterince personel bulunduğunda milliyet ve karate stili tarafsızlığını sağlamak için 5 hakem kullanılabilir. 5 Hakem kullanılıyorsa Şef Hakem müsabıklara dönük olarak ortada ve diğer 4 hakem de müsabaka alanının köşelerinde oturarak pozisyonlarını alacaklardır.
III- Her hakemin bir kırmızı ve mavi bayrağı yada elektronik skorbord kullanılıyorsa, bir giriş terminali olacaktır
 
KATA KURALLARI - KARAR VERME KRİTERLERİ
1- Kata yetenekle çizilmeli ve içerdiği geleneksel prensiplerin açık bir anlaşılırlığını ispat etmelidir. Bir müsabıkın yada takımın performansını değerlendirirken hakemler aşağıdaki maddelere dikkat etmelidirler:
a) Katanın anlamının gerçek bir ispatını,
b) Kullanılan tekniğin anlaşılırlığını (BUNKAI),
c) İyi zamanlanma, ritim, hız, denge, güç odaklanmasına (KIME),
d)KIME’ye bir yardım olarak nefesin uygun ve doğru kullanımına,
e)Doğru olarak dikkati toplama(CHAKUGAN) ve konsantrasyona,
f) Zemin üzerinde bacaklarda ve ayaklarda uygun dağılımla doğru duruşlar (DACHI),
g) Karında uygun sıkışım(HARA) ve hareket halinde iken kalçaların alçalıp yükselmemesi,
h) Çizilen stilin doğru şekli (KIHON),
i) Performans aynı zamanda diğer noktalar ayırt edilerek değerlendirilmelidir,
j)Takım katada harici sesler çıkarılmaksızın senkronizasyon ilave bir faktördür.
2- İlk iki roundda katayı değiştiren bir müsabık diskalifiye edilir. Katayı çizerken duraklayan yada anons edilenden farklı bir kata çizen müsabık diskalifiye edilir.
AÇIKLAMA
I- Kata bir dans yada artistik performans değildir. Geleneksel değerleri ve prensipleri göstermelidir. Tekniklerinde potansiyel çarpmayı, güç konsantrasyonunu göstermeli, dövüşte olduğu gibi gerçekçi olmalıdır. Kata kuvvetin, gücün ve hızın yanı sıra zarafeti, ritmi ve dengeyi göstermelidir.
II- Takım katada tüm üç takım üyesi şef hakeme doğru aynı yönde kata’ya başlamalıdır.
III- Takımın üyeleri senkronizasyonun yanı sıra kata performansının tüm bölümlerinde yeteneklerini göstermelidir.
IV- Performansın durması, başlama komutları, ayağı vurma, kaburgaya, kolla yada karate-gi’ye vurma ve uygun olmayan nefes alma, tüm bu örnekler harici hareketlerdir ve hakemlerin bir karar vermesinde göz önünde alınmalıdır.
V- Skorborda yansıtılan katanın o müsabakaya uygun kata olmasını sağlamak antrenörün yada müsabıkın sorumluluğudur.
 
KATA KURALLARI - MAÇLARIN YAPILMASI 
1- Her maçın başlangıcında, birisi kırmızı kemer (AKA), diğeri mavi kemer giyen (AO) iki müsabık şef kata hakemi ile yüz yüze olarak maç sahasının başlangıç çizgisinde yan yana sıraya girerler. Hakem panelini selamladıktan sonra, AO maç sahasının dışına bir adım geri atar. Başlangıç pozisyonuna geçtikten ve çizilecek katanın açık bir ismini anons ettikten sonra Aka başlayacaktır. Katanın bitiminde AKA AO’nun performansını beklemek için alandan ayrılacaktır. AO’nun katası bittikten sonra her ikisi maç sahasının başlangıcına gelecek ve hakem panelinin kararını bekleyeceklerdir.
2- Eğer kata kurallara uymazsa yada başka bir düzensizlik varsa şef hakem diğer hakemlere bir sonuca ulaşmak için çağırabilir.
3- Eğer bir müsabık diskalifiye edilecekse şef hakem bayrağını çapraz hale getirir ve aşağı çaprazı çözer (Kumite TORIMASEN işaret).
4- Her iki katanın tamamlanmasından sonra müsabıklar çizgide yan yana dururlar. Şef hakemin (HANTEI) kararı için iki düdük çalmasından sonra üç bayrak aynı anda kalkar.
5- Şef hakem bayrakların indirilmesi için kısa bir düdük çalar.
6- Karar AKA yada AO olacaktır. Beraberlik yoktur. İki yada üç oy alan müsabık çağırıcı/anons edici tarafından galip ilan edilir.
7- Müsabıklar önce birbirini, sonra hakem panelini selamlar ve alanı terk ederler.
AÇIKLAMA
I- Kata gösterisi için başlama noktası müsabaka alanının hemen dışıdır.
II- Bayrak kullanılıyorsa Şef Hakem karar çağrısı (HANTEI) yapacak ve düdüğü iki defa öttürecektir. Hakemler aynı anda bayrakları kaldıracaklardır. Oyların sayılması için yeterince zaman tanıdıktan sonra bayraklar kısa bir düdük sesinden sonra indirilecektir.
III-Bir müsabık çağrı yapıldıktan sonra gelmezse ya da çekilirse (Kiken), önceden bildirilen
 
EK-1 TERİMLER SÖZLÜĞÜ (TERMİNOLOJİ)
SHOBU HAJIME
Dövüş Başlangıcı
Hakem çizgide durur
ATOSHI BARAKU
Son 3 Saniye
Dövüş sonundan 30 sn. önce kronometreci tarafından sesli sinyal verilir
YAME
Dur
Kesinti veya dövüş sonu. Hakem eksik yüzünden aşağı keser Kronometreci kronometreyi durdurur.
MOTO NO ICHI
Başlangıç Pozisyonları
Müsabıklar ve Hakem başlangıç pozisyonlarına dönerler.
TSUZUKETE
Dövüşe Devam Edin
İzin verilmemiş bir kesinti olmuşsa dövüşe devam emri
TSUZUKETE
HAJIME
Dövüşe Tekrar Başlayın
Hakem çizgisinde durur. Zenkutsu olarak geriler ve kollarını açtıktan sonra avuç içlerini birbirine doğru götürür.
FUKUSHIN SHUGO
Yan Hakemleri Çağırma
Hakem kollarını yan hakemlere doğru uzatır. Sonra dirseklerden kırarak kendine doğru çeker.
HANTEI
 
Karar
Hakem bir düdük sesi çalar ve yan hakemler kararlarını bayraklar yardımı ile ifade eder
HIKIWAKE
Eşitlik
Hakem kollarını göğsünün üzerine çapraz koyar, sonra avuç içleri yukarı doğru olacak şekilde kollarını aşağı uzatır.
TORİMASEN
 
Geçersiz Teknik
 
Hikiwake gibidir. Fakat avuç içleri
aşağı doğru dönüktür
ENCHOSEN
Uzatma
Hakem shobu hajıme diyerek maçı tekrar başlatır
AUCHI
Aynı Anda Yapılmış Her İkisi de Geçerli Teknikler
Müsabakalara hiç puan verilmez.
 
AKA-AO NO KACHI
Kırmızı (Beyaz) Galip
Hakem kolunu yatık olarak galip tarafa doğru kaldırır.
AKA-AO IPPON
Kırmızı (Beyaz) Bir Puan
Hakem kolunu yatık olarak yukarıdan aşağıya doğru 45 derecelik açı ile çapraz olarak işaret eder.
 
 
 
AKA-AO NIHON
Kırmızı-Beyaz İki Puan
Hakem Kolunu yere paralel olarak 90 derece açı ile yana işaret eder.
 
 
 
AKA-AO SANBON
Kırmızı-Beyaz Üç Puan
Hakem puan alan müsabık tarafta ki kolunu yukarıya doğru kaldırır.
 
 
 
CHUKOKU
Cezasız uyarma
Hatayı yapanın yönünde işaret parmağı ile ikaz işareti yapar.
KEIKOKU
İppon Cezalı Uyarma
Hakem işret parmağıyla hatalının ayağını 45 derece açı ile gösterir
 
 
 
HANSOKU CHUI
İppon cezalı Uyarma
Hakem cezalının gövdesini işaret parmağı ile yere paralel gösterir.
 
 
 
HANSOKU
Hata
Hakem 45 derece açı ile işaret parmağını suçlunun yüzüne doğru işaret eder ve diğer müsabıkı galip ilan eder
JOGAI
Müsabaka Alanı Dışına Çıkış
Hakem 45 derece açı ile, hatalı tarafa işaret parmağını müsabaka alanının dış çizgisini göstererek işaret eder. İşaret parmağını müsabıka doğru yönelterek ikazını yapar.
JOGAI KEIKOKU
Müsabaka Alanı Dışına İkinci Çıkış
Hakem işaret parmağı ile uyarır. Rakibe IPPON kazandırır
 
 
 
JOGAI HANSOKU CHUI
Müsabaka Alanından Üçüncü Çıkış
Hakem işaret parmağı ile uyarır. Rakibe NIHON kazandırır
 
 
 
JOGAI HANSOKU
Müsabaka Alanından Dördüncü ve son çıkış
Hakem işaret parmağı ile uyarır ve müsabıkı maçtan atar. Rakibi galip ilan eder.
SHIKKAKU
Diskalifiye Olmak
Hakem AKA (SHİRO) Shıkkaku diyerek eliyle 2 hareket yapar. Önce işaret parmağı ile hatalının yüzünü işaret eder. Sonra eğik olarak hatalının arkasını işaret eder. Hakem yukarıda anlatılmış olan hareketle SHİRO veya (AKA) NO KACHI' ilan eder
KİKEN
Bırakma- Abandone
Hakem işaret parmağını maçı bırakan yarışmacı yönünde yere doğru 45 derece açı ile gösterir.
MUBOBI
Kendi Emniyetini İhmal Etme Uyarısı
Hakem işaret parmağını ikaz şeklinde hatalı müsabık yönünde işaret eder.
MUBOBI KEIKOKU
İppon Cezalı Uyarı
Hakem AKA veya AO MUBOBİ KEİKOKU diyerek iki hareket yapar. Önce hatalının yönünde 60 derece de işaret parmağı ile işaret eder sonra aynı işareti hatalının ayaklarına doğru tekrarlar. Diğer taraf İPPON puanı alır.
MUBOBİ HANSOKU CHUI
Nihon cezalı Uyarı
Hakem AKA veya AO MUBOBİ HANSOKU CHUI diyerek iki hareket yapar. Önce hatalının yönünde 60 derece de işaret parmağı ile işaret eder sonra aynı işareti hatalının gövdesine doğru tekrarlar. Diğer taraf NİHON puanı alır.
 
 
 
MUBOBI HANSOKU
Sanbon Cezalı Uyarı
Hakem AKA veya AO MUBOBİ HANSOKU diyerek iki hareket yapar. Önce hatalının yönünde 60 derece de işaret parmağı ile işaret eder sonra aynı işareti hatalının yüzüne doğru tekrarlar. Diğer tarafı NO KACHI ile galip ilan eder
 
?¾0
Sanbon
Üç puan
?
Nihon
İki puan
   0
Ippon
Bir puan
 
 
 
     1
Kachi
Galip
X
Make
Mağlup
?
Hikiwake
Beraberlik
 
 
 
C1W
Category 1 Foul — Warning
Cezası uyarı
C1K
Category 1 Foul — Keikoku
Rakibe bir puan
C1HC
Category 1 Foul — Hansoku Chui
Rakibe iki puan
C1H
Category 1 Foul — Hansoku
Diskalifiye
 
 
 
C2W
Category 2 Foul — Warning
 
C2K
Category 2 Foul — Keikoku
Rakibe bir puan
C2HC
Category 2 Foul — Hansoku Chui
Rakibe iki puan
C2H
Category 2 Foul — Hansoku
Diskalifiye
 
 
 
KK
Kiken
Çekilme
 
 
 
 
W.K.F ZORUNLU ( SHITEI ) KATA LİSTESİ

GOJU - RYU :
1- SEIPAI 2- SAIFA

SHITO - RYU
1- BASSAI DAI 2- SEIENCHIN

WADO - RYU
1- SEISHAN 2- CHINTO

SHOTOKAN
1- KANKU-DAI 2- JION


EKLER ,DEĞİŞEN KURALLAR


Karate Yeni Müsabaka Kuralları
 
Dünya Karate Federasyonu 'WKF'nin OCAK/2009 tarihinden itibaren uygulanmak üzere bazı Müsabaka kurallarında yaptığı değişiklikler şöyle:
OCAK 2009 İTİBARİYLE UYGULANACAK DEĞİŞİKLİKLER Madde 2
Hakemler gri rengin Kabul edilebilir tonlarında bir açık gri pantolon giymek zorundadırlar. Müsabıkların saçlarına kurdele, boncuk ve diğer saç süslerini takmaları yasaktır.
Sıkı lastik band
ya da at kuyruğu saç şekline takılan saç tutucular(tokalar) serbesttir. Ümitlerde WKF yüz maskesi ve vücut koruyucu takılacaktır.
Madde 5 Maç Süresi
Büyük Baylar Kumite müsabaka süresi (hem takım hem ferdi) 3 dakikadır.
Finaller ve Yarı Finaller 4 dakika yapılacaktır.
Büyük Bayanlar müsabakaları 2 dakikadır.
Finaller ve Yarı Finaller 3 dakika yapılacaktır. Ümitler ve Gençler müsabakaları 2 dakika yapılacaktır.
• Kategori 2 cezalarının doğru verilebilmesi için 30 saniye kala verilen “Atoshibaraku” uyarısı orta hakem tarafından 10 saniye kala verilecektir.
Madde 6 Puanlama Puanlama aşağıdaki şekilde basitleştirilmiştir.
• Sanbon: Jodan tekmeler ve fırlatılan ya da düşen müsabıka yapılan puan alıcı teknikler.
• Nihon: Chudan tekmeler
İppon: Chudan ya da Jodan Tsuki veya Uchi
Ümitler ve Gençlerde Jodan seviyeye yapılan el tekniklerinde (yüz maskesi olsa bile) temas yasaktır. Jodan tekmelerde hafif temasa (deri teması) izin verilir. Puan alma mesafesi yüz, kafa veya boyundan 10 cm uzağa olacak şekilde arttırılmıştır.
(18 yaş ve üzerinde hala 5 cm)
Madde 7 Karar Kriteri
• Encho Sen kaldırılmış ve yerini Sai Shiai almıştır.
Sai Shiai 1 dakikalık yeni bir maç süresidir.
Alınmış tüm puanlar ve cezalar skorbordtan silinecektir.
Süre sonunda en yüksek skoru alan müsabakayı kazanacak, eşitlik halinde karar Hantei ile
verilecektir.
Madde 8 Ek 3 – Yasak Hareketler
• Yaralanmada yapılan abartının ilkinde rakibe Keikogu ve İppon verilecektir.
Daha ciddi durumlarda Hansoku Chui ya da Hansoku direkt verilebilir.
Var olan bir kontağı abartma ile Shikkaku verilmesi gereken oluşmamış bir yaralanma
numarası yapmak arasındaki farkı anlamak önemlidir.
Teklikeli fırlatmalar, Rakibi belden aşağı tutmalar ya da onların altından bacakları çekmek
kesinlikle yasaktır. Tüm tehlikeli fırlatmalar yaralanmaya neden olsun veya olmasın
Kategori 1 cezası ile değerlendirilecektir.
Rakibin puan alma şansını engellemek için müsabık tarafından yapılan zaman tüketici
hareketlerin her durumu müsabakadan kaçışı ifade etmektedir.
Madde 10 Müsabakadaki Yaralanma ve Kazalar
• 10 saniye saati başladıktan sonraki durumlarda müsabık doktor tarafından kontrol edilecektir.
Hafif yaralanmada ya da yaralanmanın olmaması durumunda gerekli cezalara başvurulacaktır.
Madde 12 ve Ek 3
• Orta hakemler artık yan hakemlerden kararlarını gözden geçirmelerini istemeyeceklerdir.
Orta hakem “Yame” komutu verdiğinde, yan hakemler bayraklarını indirecekler ve
orta hakemin yerine dönmesini bekleyeceklerdir. Orta hakem maçı durduruş nedenini
işaret ettiğinde yan hakemler kararlarını son karar olarak değiştirip verebileceklerdir.
Daha sonar orta hakem çoğunluğa gore karar verecektir.
Artık yan hakemler Mineai (Görmedim) jestini kullanamayacaklardır.
Fırlatma teşebbüsü veya tutuş ya da perçinleme (kucaklama) sonrası yapılacak teknik
için verilen süre iki saniyeye indirilmiştir.
Kategori 2 cezaları göğüs göğüse mücadeleleri de kapsayacaktır.
KATA
Tüm maçlarda beş hakem kullanılacaktır.
Takım müsabakalarında hem finallerde hem de Yarı Finallerde Bunkai yapılacaktır.
Hantei de Baş Hakem hakemlerin bayraklarının en az 5 saniye yukarıda tutulmasını
sağlayacaktır.
ÇEVİRİ: MURAT SAVACI
DÜZENLEYENLER : AKİF GÜRBÜZ - UĞUR KOBAŞ
 
 
  Toplam 43116 ziyaretçi (85650 klik) burdaydı! ÖĞRETİCİ SPOR OKULU Tel : (0212) 521 64 75 KARATE DERSLERİMİZ İÇİN BİLGİ ALIN NİNJUTSU DERSLERİMİZ DEVAM ETMEKTEDİR Dsgnd ByArDeM  
 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=
Copyright 2013 Öğretici Gençlik Ve Spor Kulübü Dsgnd ByArDeM